Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Commercieel

Commercieel

Koken kost geld. En televisie maken al helemaal. De nodige centen komen uit diverse hoeken.

Focus en WTV dienen grotendeels zelf in te staan voor de nodige inkomsten. Daarom is reclame op onze zenders onontbeerlijk. Spotjes en publireportages vertegenwoordigen ongeveer 40% van onze totale inkomsten. Wil je meer informatie over reclame op Focus en WTV, stuur gerust een mail naar reclame@focus-wtv.be.

Onder de vlag van de Regionale Media Maatschappij werkt ook het audiovisueel productiehuis Picstory. Bedrijfsfilms, reclamespots, televisieprogramma’s en captaties zijn hun specialisatie. Die producties zorgen voor 25% van onze inkomsten. Wil je meer info over producties van Picstory, stuur gerust een mail naar info@picstory.be.

We werken ook vaak samen met steden, gemeenten en de provincie West-Vlaanderen voor wie we tv-programma's en andere formats maken en uitzenden. Een voorbeeld hiervan is het programma 'Het Provinciaal Domein'.

Op onze rondleidingen horen we vaak dat mensen denken dat wij volledig gesubsidieerd zijn voor onze werking. Dat is echter niet zo. De subsidies van de Vlaamse Overheid zorgen voor ongeveer 5% van onze inkomsten. Dat geld krijgen wij niet zomaar. De Vlaamse overheid en Focus en WTV sloten een samenwerkingsovereenkomst waarbij we ons verbinden om de kwaliteit en de diversiteit van het aanbod van regionale informatie te behouden en te versterken. Ook ondertitelen we ons nieuws voor doven en slechthorenden zoals vastgesteld in artikel 151 van het mediadecreet. We hebben bovendien ook enkele decretale opdrachten (artikel 165 van het mediadecreet) die we moeten uitvoeren. En er wordt van ons ook heel wat inspanning gevraagd om ons bereik te verhogen en om mee te zijn op digitaal vlak en online.

Tot slot ontvangen we van Telenet / Proximus auteursrechten in functie van ons bereik.