Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

"Doorlichting regionale omroepen veralgemeent te veel"

"Doorlichting regionale omroepen veralgemeent te veel"

Nieuws
26/10/2016

Focus en WTV hebben al langer zo’n plan. Bart Coopman, hoofdredacteur WTV: “Dat strategisch plan moet vooral ook focussen op het crossmediale. Ik denk dat wij heel veel nadruk leggen op wat wij online doen en hoe we alles verpakken via de sociale media. Wij vinden dat heel belangrijk, het is immers een manier om onze surfers te bereiken. De studie toont ook aan dat wij voorloper zijn.”

De website telt per dag gemiddeld meer dan 20.000 bezoekers. Op Facebook hebben we intussen meer dan 58.000 fans.

Nog volgens de audit bereiken de omroepen hun doelpubliek te weinig. Bij Focus & WTV blijkt dat dan weer goed mee te vallen. Focus & WTV vinden het spijtig dat de audit veralgemeent. Frank Gevaert, hoofdredacteur Focus:  “Het is een studie die alle regionale zenders over één kam scheert. Dat is de voornaamste opmerking. Er zijn wel nog zenders die performant en innovatief zijn. Wij timmeren hard aan de weg. Een aantal dingen in het rapport moeten we au sérieux nemen, maar een aantal dingen doen we al.”

De doorlichting staat morgen op de agenda van de commissie media.
 

Auteurs: