De mail is een typisch geval van 'phishing'. Om zeker te zijn dat een mail effectief ook van De Watergroep komt en om te vermijden dat je zo'n valse factuur betaalt, geeft het bedrijf een paar tips mee.
Zo herken je officiële mails van De Watergroep:
Wie twijfelt kan steeds contact opnemen met de klantendienst. Alle info vind je hier
Hieronder vind je een voorbeeld van zo'n frauduleuze mail.
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben op basis van u doorgegeven meterstand uw eindafrekening opgesteld.
Hierin hebben wij het verschil berekend tussen u werkelijke waterverbruik
en de termijn rekeningen. Hieronder vindt u de eindafrekening.
Uw waterverbruik 2019 t/m 2020:
Beginstand per 21-03-2019 111m3
Eindstand per 21-03-2020 234m3
Kosten drinkwater:
Waterverbruik 2019 € 137,40
Vastrecht 2019 € 13,65
Belasting op leidingwater € 6,19
BTW laag tarief 6% over 157.24 € 9,42
Subtotaal met btw: € 166,66
Al in rekeninggebracht: € 83.47
Te betalen: € 83,19
Het eindbedrag dient voor 3 april 2020 te worden voldaan op rekeningnummer: DE28 1001 1001 2620 0731 00
Ter name van: De Watergroep met betalingskenmerk 6324 9087 7275 0034
Voorkom aanmanings kosten:
Mocht het bedrag niet binnen de verstrekte tijd betaald worden.
Zijn wij genoodzaakt om € 37,50 aanmanings kosten in rekening te brengen.
Tevens zijn wij genoodzaakt om u water af te sluiten tot de eind afrekening is voldaan.
Heeft uw al betaald? Dan hoeft u verder niets te doen en kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Philippe Vernaev
Afdelingshoofd klantenservice De Watergroep